(απαραίτητο για την ψηφοφορία των ταινιών)
(απαραίτητο για το σχολιασμό των ταινιών)

Στατιστικά

  • Σύνολο μελών: 6466

Τυχαίες ταινίες

Άρης Μπαφαλούκας

See no evil

Έτος:
2001
Όλες οι ταινίες στο shortfilm.gr προβάλλονται με τη σύμφωνη γνώμη των δημιουργών τους.
δείτε όλες τις ταινίες

Τυχαία ταινία από τη Χρυσή Ταινιοθήκη

0+

Σκηνοθεσία:
Άρης Μπαφαλούκας
Εισαγωγή:
Σκηνοθεσία: Άρης Μπαφαλούκας

Δύο φίλοι βγαίνουν βόλτα με το αυτοκίνητο. Μία μητέρα σε ηθικό δίλημμα.

Οι ταινίες της Χρυσής Ταινιοθήκης

Βαγγέλης Κοτρώνης

Flash

Έτος:
1984
Τεχνικά στοιχεία:
Μυθοπλασία, διάρκεια 11΄, έγχρωμη, 16 χιλ., 1984
Εισαγωγή:
Σκηνοθεσία: Βαγγέλης Κοτρώνης

Μια γυναίκα και ένας άντρας μέσα στη σημερινή νυχτερινή πόλη βρίσκονται και ξαναχάνονται. Διασχίζουν το σκοτάδι και τους χωρίζει ένας ωκεανός από σκοπιές. Το αρσενικό επιστρέφει στη σιγή της νύχτας και το θηλυκό αφήνεται στο ερωτικό αγκάλιασμα του ήλιου. 
Ανδρέας Μαριανός

Σύγχρονο

Έτος:
1983
Τεχνικά στοιχεία:
35mm, Έγρωμη, Διάρκεια: 10', 1983
Εισαγωγή:
Σκηνοθεσία: Ανδρέας Μαριανός

Ένας νεαρός κάνει σύγχρονο με τη μηχανή του προσπαθώντας να προλάβει τις προβολές.
Ευγενία Χατζίκου

Γένους Θηλυκού

Έτος:
1983
Τεχνικά στοιχεία:
Μυθοπλασία, Διάρκεια: 27' 11'', Έγχρωμη, 16mm, 1983
Εισαγωγή:
Σκηνοθεσία: Ευγενία Χατζίκου

Ερέθισμα για την ταινία ήταν ο ρόλος που καλείται σήμερα να παίξει η γυναίκα. Χειραφετημένη; Γκόμενα; Μητέρα; Σύντροφος; Κι ακόμα πολλά.
Υπάρχει κάτι το σχιζοφρενικό όταν πασχίζει να "δημιουργήσει" την ταυτότητά της με τα νέα δεδομένα του μοντέλου, του ερωτικού προτύπου, της εργαζόμενης και να είναι σ’ όλα αυτά συνεπής. Να’ναι όμορφη, καλοβαλμένη, σωστή μητέρα, καλή στο κρεβάτι κι άλλα, κι άλλα.

Λευτέρης Ξανθόπουλος

Στα Τουρκοβούνια

Έτος:
1982
Τεχνικά στοιχεία:

Ντοκιμαντέρ, έγχρωμο, 16 χιλ., 23', 1982

(3η ταινία απο την τριλογία για την μετανάστευση) 
 
Κόστος: 600.000 δρχ.
Εισαγωγή:
Σκηνοθεσία: Λευτέρης Ξανθόπουλος

Στην υψηλότερη κορυφή (338 μ.) της λοφοσειράς των Τουρκοβουνίων στην Αθήνα, εμφανίστηκαν στις αρχές της δεκαετίας του '50 τα πρώτα αυθαίρετα κτίσματα.
Με τον καιρό, οι λόφοι εποικήθηκαν κανονικά από οικογένειες εσωτερικών μεταναστών κυρίως και η περιοχή μετονομάστηκε από τους ίδιους τους οικιστές το 1964 "Συνοικισμός Γεώργιου Παπανδρέου".
Η αυθαίρετη δόμηση αποτελεί φαινόμενο της εσωτερικής μετανάστευσης. Για πολλούς από τους εσωτερικούς μετανάστες, η άφιξή τους στην πρωτεύουσα αποτελεί το πρώτο βήμα προς την εξωτερική μετανάστευση. Η ταινία αφηγείται τις περιπέτειες και το δράμα των εσωτερικών μεταναστών στην Αθήνα.
Με την ταινία Στα Τουρκοβούνια (1982) ολοκληρώνεται η τριλογία του μεταναστευτικού ζητήματος. Τα προηγούμενα δύο μέρη της υπήρξαν η Ελληνική Κοινότητα  Χαϊδελβέργης (1976) και Ο Γιώργος από τα Σωτηριάνικα (1978).
Φρίντα Λιάππα

Απεταξάμην

Έτος:
1980
Τεχνικά στοιχεία:

Μυθοπλασία, διάρκεια 25΄, Εγχρ, 35 χιλ., 1980,

κόστος 500.000 δρχ.

Εισαγωγή:

Σκηνοθεσία: Φρίντα Λιάππα

Η φοβία και οι φαντασιώσεις ενός δεκαεφτάχρονου κοριτσιού, που έχει μείνει μόνο του στο σπίτι, ένα βράδυ που βρέχει και διαβάζει ιστορία για τις πανελλήνιες εξετάσεις.

Μία άλλη σύνοψη απο δακτυλογραφημένη σημείωση της Φρίντας Λιάππα
Η ιστορία διαδραματίζεται στο σπίτι του Γιάννη καί της Μάγιας στην Αθήνα. Είναι ένα ανοιξιάτικο βράδι που έχει ξεσπάσει δυνατή μπόρα. Η Μάγια κι ό Γιάννης φεύγουν καί ή  Ηλέκτρα με τη Λουκία μένουν μόνες τους στό σπίτι.

Βαγγέλης Δημητρίου

Λάκης ο Τραβόλτα

Έτος:
1979
Τεχνικά στοιχεία:
Μυθοπλασία, διάρκεια 28' 15'', έγχρωμη, 16 χιλ., 1979
Εισαγωγή:
Σκηνοθεσία: Βαγγέλης Δημητρίου

Σε ένα διαγωνισμό χορού σε ντισκοτέκ ένας σαραντάρης εργάτης κερδίζει τον τίτλο του "Έλληνα Τραβόλτα".
Βαγγέλης Δημητρίου

22 Πρωτοχρονιές

Έτος:
1978
Τεχνικά στοιχεία:
Μυθοπλασία, διάρκεια 10' 16'', έτος παραγωγής 1978, 35mm, ασπρόμαυρη
Εισαγωγή:
Σκηνοθεσία: Βαγγέλης Δημητρίου

Μέσα σε είκοσι δύο πρωτοχρονιές των ταραγμένων χρόνων, από το 1941 έως το 1962, ένας ανώνυμος Έλληνας καταγράφει τις αλλαγές που φέρνει κάθε καινούριος χρόνος στον ίδιο, σε δικά του πρόσωπα, στο κοινωνικό του περιβάλλον.
Λευτέρης Ξανθόπουλος

Ο Γιώργος από τα Σωτηριάνικα

Έτος:
1978
Τεχνικά στοιχεία:

Ντοκιμαντέρ, 16χιλ., έγχρωμο, 45΄, 1978

(2η ταινία απο την τριλογία για την μετανάστευση) 

Κόστος: 400.000 δρχ.
Εισαγωγή:
Σκηνοθεσία: Λευτέρης Ξανθόπουλος

Κεντρικός ήρωας της ταινίας είναι ο Γιώργος από το χωριό Σωτηριάνικα της Μάνης, επιτυχημένος Έλληνας – μετανάστης, εστιάτορας στην Δυτική Γερμανία. 
Η ταινία, χρησιμοποιώντας ως όχημα τον Γιώργο, επιχειρεί να καταγράψει τις διάφορες απόψεις που συνιστούν το μύθο της Ρωμιοσύνης. Τα άτομα που εμφανίζονται, προσθέτουν ο καθένας και τη δική του αισθητική και ιδεολογική αντίληψη στον όρο του οποίου επιχειρείται ο προσδιορισμός.
Εξετάζονται ειδικότερα: Η μοίρα του διωγμού και της προσφυγιάς, που οργανωμένα επιβάλλονται στη φυλή μεταμορφώνοντας τους ανθρώπους σε προϊόντα ενός χώρου που ούτε τον ζήτησαν ούτε τους ανήκει και που ολωσδιόλου έξω από την θέλησή τους εξαναγκάζονται να ζουν.
Η ταινία Ο Γιώργος από τα Σωτηριάνικα (1978), ολοκληρώνει την έρευνα του μεταναστευτικού ζητήματος, αποτελεί δε το δεύτερο μέρος της τριλογίας της Ρωμιοσύνης (τριλογία του ξεριζωμού και της προσφυγιάς). Το πρώτο μέρος της τριλογίας, η Ελληνική κοινότητα Χαϊδελβέργης γυρίστηκε το 1976 και το τρίτο Στα Τουρκοβούνια το 1982.
Η ταινία τιμήθηκε από την Πανελλήνια Ένωση Κριτικών Κινηματογράφου (Π.Ε.Κ.Κ.) με το βραβείο καλύτερης ταινίας μικρού μήκους στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης 1978 και εν συνεχεία με το πρώτο χρυσό βραβείο στο 1ο Φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους της Δράμας.



Δημητρίου Άλίντα

Καρβουνιάρηδες

Έτος:
1977
Τεχνικά στοιχεία:

Ντοκυμαντέρ, διάρκεια 30΄, Α/M, 16 χιλ., 1977,

κόστος 140.000 δρχ.

Εισαγωγή:

Σκηνοθεσία: Άλίντα Δημητρίου

Ντοκυμανταίρ για τους καρβουνιάρηδες, ένα επάγγελμα που φθίνει μέσα στη σύγχρονη τεχνολογία.

Αγγελή Γκαίη

Μοναστηράκι

Έτος:
1976
Τεχνικά στοιχεία:

Ντοκυμαντέρ, διάρκεια 19΄, Α/M, 35 χιλ., 1976,

κόστος 60.000 δρχ.

Εισαγωγή:

Σκηνοθεσία: Γκαίη Αγγελή

Η ταινία "Μοναστηράκι" είναι ένα ιδιότυπο λυρικό ντοκυμανταίρ και αναφέρεται στο γνωστό χώρο που φέρει το ίδιο όνομα, αλλά και στο μύθο που τον συνοδεύει. Η ταινία δεν παίχτηκε στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης 1976. Την απέρριψε η Προκριματική Επιτροπή.