(απαραίτητο για την ψηφοφορία των ταινιών)
(απαραίτητο για το σχολιασμό των ταινιών)

Στατιστικά

  • Σύνολο μελών: 6617

Τυχαίες ταινίες

Προβολή της ταινίας

Μοναστηράκι

Κείμενο της Ξανθής Προεστάκη απο το flyer για την έκθεση ζωγραφικής της Γκαίης στη LES NON-DITS

LES NON-DITS

Η Γκαίη Αγγελή είναι γνωστή από το έργο της ως σκηνοθέτης στον κινηματογράφο και την τηλεόραση. Έχει επιβραβευτεί για τα ντοκυμανταίρ και τις ταινίες της με τίτλο: «Γεράσιμος Στέρης», «Ύδρα», «Πολυδοΰρη», Μοναστηράκι», «Μοίρα» κ.α.

Γυναίκα δυναμική κι ανεξάρτητη, η Γκαίη Αγγελή, αναζητά νέους τρόπους έκφρασης και στρέφεται από τον κινηματογράφο στην ζωγραφική. Με διαφορετικά τώρα μέσα, ζωγραφικά, προσπαθεί να εκφράσει το ανείπωτο. Όσα δεν είπε μέχρι τώρα με τον κινηματογραφικό φακό, σκέψεις, συναισθήματα, κρυφές επιθυμίες.
Όσον αφορά την ζωγραφική, η Γκαίη είναι αυτοδίδακτη, σπουδάζει μόνη της το χρώμα, το σχέδιο, τις εσωτερικές δομές και ανακαλύπτει την κρυφή γεωμετρία των ζωγράφων.

Το έργο που εκτίθεται εδώ, στην LES NON-DITS θα μπορούσε να κατανεμηθεί θεματικά σε έξι ενότητες:
Τα θαλασσινά τοπία, αναδεικνύουν εν πολλοίς τοπία της Ύδρας. Κάδρα που θυμίζουν κινηματογραφικό σκηνικό. Κτίρια με καθαρές ευθείες γραμμές σχηματίζουν ποικίλα τετράγωνα απαλλαγμένα από τις λεπτομέρειες, με ό,τι έχει απομείνει στον χρόνο. Αφαιρετικά δηλωμένα, με χρώματα από κίτρινη και κόκκινη ώχρα, γκρίζο και λευκό, πινελιές από πράσινο, ξεπροβάλλουν μπροστά από μια ιριδίζουσα θάλασσα, όπου το μπλε συναντά το γαλάζιο, το πράσινο, το κίτρινο και με απαλές φωτοσκιάσεις φτάνει ως τον ουρανό.

Μια ενότητα πολύ κοντά στα θαλασσινά τοπία της Ύδρας είναι τα αρχιτεκτονικά τοπία. Αφαιρετικά επίσης, αποδοσμένα με ευθείες γραμμές που ορίζουν σαφή τετράγωνα, είναι η ύλη που έχει σωθεί στον χρόνο. Καθώς κυριαρχούν οι γκριζογάλανες αποχρώσεις η κόκκινη ώχρα έρχεται να φωτίσει ένα αρχιτεκτονικό μέλος, ένα παράθυρο ή μια πόρτα.
Τα παράθυρα ως αρχιτεκτονικά μέλη αυτόνομα απασχολούν ιδιαίτερα την ζωγράφο και αποτελούν ξεχωριστή ενότητα στο έργο της. Οι ευθείες και διαγώνιες γραμμές τους γίνονται μέσον για την ανάπτυξη μιας άλλης πραγματικότητας, γίνονται εικόνες ενός κόσμου μη παραστατικού και άλεκτου. Παράθυρα σε λεπτομέρειες, με έντονα χρώματα σε μπλε και πράσινο, που πίσω από τις γρίλιες τους αχνοφέγγουν κόκκινα και κίτρινα, πράσινα και γαλάζια φώτα.

Ένα πολυσύνθετο αρχιτεκτονικό σκηνικό σε μεγάλο σχήμα θυμίζουν οι Όψεις της Νέας Υόρκης. Με εξαιρετική ποικιλία χρωμάτων, κόκκινα, μπλε, πράσινα, κίτρινα, γαλάζια, γκρίζα, με ορθή και αντίστροφη προοπτική, απλά ή σύνθετα αρχιτεκτονικά μέλη, αποσπασμένα από μια ρεαλιστική συνοχή, συνθέτουν την εσωτερική δομή μιας πολύβουης πόλης.

Σε μια διαφορετική και πολύ δυναμική ενότητα πρέπει να ενταχθούν τα έργα με τις ανεξάρτητες γυναικείες και ανδρικές μορφές, Εδώ η ζωγράφος τολμά να αλλοιώσει το σχέδιο και την μορφή, να δημιουργήσει νέες συνθέσεις χρωμάτων, ν' αποδώσει μια διαφορετική πραγματικότητα για αυτό που μέχρι τώρα θεωρούσαμε αναγνωρίσιμο.

Σε ξεχωριστό κλίμα ανήκουν τα έργα με τα πολύχρωμα λουλούδια και τις γυναικείες μορφές, ή τις γάτες, που συμπτωματικά μπορεί να μας θυμίζουν κάποια σύγχρονα ζωγραφικά ρεύματα, δεν συμπίπτουν όμως με αυτά, ούτε τ' αντιγράφουν. Δημιουργώντας έργα πρωτότυπα, η Γκαίη Αγγελή, μας μεταφέρει με την ζωντάνια των χρωμάτων, τη χαρά της φύσης και την αισιοδοξία για ζωή, όχι μόνο γύρω μας αλλά και μέσα μας.

Ξανθή Προεστάκη
ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ ΤΕΧΝΗΣ - Δρ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗΣ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑΣ