(απαραίτητο για την ψηφοφορία των ταινιών)
(απαραίτητο για το σχολιασμό των ταινιών)

Στατιστικά

  • Σύνολο μελών: 6583

Τυχαίες ταινίες

Από την εφημερίδα Εθνος την εποχή της προβολής της ταινίας "Μήδεια 70"

Ο σκηνοθέτης έχει πολύχρονη πείρα ως βοηθός σε πολλές ελληνικές ταινίες. Στην πρώτη μικρού μήκους δική του δουλειά έκαμε το πιο συνηθισμένο λάθος: Θέλησε να τα πη όλα, να χρησιμοποιήση όσο γινόταν περισσότερα στοιχεία «μεστής» αφηγήσεως. Το αποτέλεσμα είναι, έτσι, άνισο, μια ταινία παραγεμισμένη από ετερόκλητα πράγματα, ένα ευρετήριο κινηματογραφικών τρόπων εκφράσεως. Στην ιστορία του, μια σύγχρονη εκδοχή της «Μήδειας», ενυπάρχουν τα ηχητικά φόντα της τυχαίας σκόρπιας συζητήσεως — εύρημα που χρησιμοποιείται κατά κόρον — τα «φλας – μπάκ», ο νεορεαλισμός — σκουπιδότοπος, λαϊκές γειτονιές — ή μέθοδος της ανακόλουθης χρονικά αναπτύξεως του θέματος — με σχόλια της γειτονιάς πρωθύστερα — ή μουσική διαφόρων ειδών, ή αντιθετική ηχητικοοπτική αντίστιξις. Όλα αυτά, όμως, αντί να υπογραμμίσουν δυναμικά το δράμα, τελικά το πνίγουν, το περιορίζουν σε μια μονογραμμική ανέλιξι. Έτσι, το τέλος, με την τραγική κορύφωσί του, έρχεται βίαιο, αναπάντεχο, αδικαιολόγητο φρικιαστικό. Νομίζομε πώς ήταν ατυχής ή έμπνευσις τόσης συσσωρεύσεως σε ένα φιλμ 22 λεπτών, που δεν είναι, βέβαια αρκετό και χωρίς τα τόσα παραγεμίσματα για να χωρέση ούτε τον απόηχο της μεγάλης τραγωδίας. Ωστόσο, νομίζομε ακόμη πώς αυτή ή ταινία ήταν και ή πιο ζωντανή σαν ελεύθερη αφήγησις.