(απαραίτητο για την ψηφοφορία των ταινιών)
(απαραίτητο για το σχολιασμό των ταινιών)

Στατιστικά

  • Σύνολο μελών: 6463

Τυχαίες ταινίες

Γιάννης Λεοντάρης

Bleu - noir

Έτος:
1987

3. Αφιέρωμα στον σκηνοθέτη Παναγιώτη Φαφούτη

Από τον "Γκόγκο" μέχρι την τελευταία του ταινία, ο Παναγιώτης Φαφούτης έγραψε την δική του σημαντική ιστορία στην μικρού μήκους.

Γεννήθηκε στην Πάτρα. Σπούδασε νομικά και σκηνοθεσία στην Αθήνα. Έχει σκηνοθετήσει για την τηλεόραση επεισόδια για σειρές, ντοκιμαντέρ, ενημερωτικές εκπομπές και διαφημιστικά. Οι μικρού μήκους ταινίες του έχουν πάρει μέρος και βραβευτεί σε πολλά διεθνή φεστιβάλ. Η πρώτη του μεγάλου μήκους ταινία, Η κληρονόμος, ήταν μεγάλη εισπρακτική επιτυχία στην Ελλάδα. Ο Παράδεισος είναι η δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία του.

Aπό το περιοδικό ΜΟΤΕΡ του ΕΚΚ, τεύχος 15

... κι όμως, η αφορμή για ν’ ασχοληθώ με το σινεμά ήταν μια ελληνική ταινία, ο Λευτέρης Δημακόπουλος του Περικλή Χούρσογλου.
Όταν στην σχολή κατάλαβα ότι δεν γίνεται κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων, να υπάρχει δυνατή μουσική, χορός, μεγάλος μπουφές και ατμόσφαιρα πάρτι, η απογοήτευση ήταν τόσο μεγάλη, που ήθελα να τα παρατήσω…
όταν πήρε η μικρού μήκους ταινία μου, Ο Γκόγκος το πρώτο βραβείο στη Δράμα, πολλοί «μεγάλοι» με συμβούλεψαν, να μην κάνω αμέσως άλλη μικρού Μήκους για να κρατήσει η «αίγλη» του βραβείου.
Πόσο «άκυρη» συμβουλή…

όταν διαγωνιζόταν η μικρού μήκους μου για τα κρατικά βραβεία, κάποιοι “μεγάλοι” με συμβούλεψαν να τηλεφωνήσω σε κάποια μέλη της επιτροπής, για να τους “θυμίσω” την ταινία μου.
Πόσο “τολμηρή” συμβουλή!

Όταν με φωνάζουν να δουλέψω στην τηλεόραση, συνήθως μου ζητάνε «φρέσκια ματιά» και «λαμπερή φωτογραφία». Άραγε πώς μεταφράζεται αυτό; Ποτέ δεν κατάλαβα.

Oι παραγωγοί λένε ότι δεν υπάρχουν καλοί σκηνοθέτες και σεναριογράφοι για να επενδύσουν
Oι σεναριογράφοι λένε ότι δεν υπάρχουν καλοί σκηνοθέτες για να αναδείξουν τα κείμενα τους
Oι σκηνοθέτες λένε ότι δεν υπάρχουν «πραγματικοί» παραγωγοί»
Oι θεατές λένε ότι δεν υπάρχουν καλές ταινίες.
Τελικά τι μένει;

Όσες φορές και να εξηγήσω στη μητέρα μου , τι ακριβώς είναι η σκηνοθεσία, δεν θα το καταλάβει ποτέ!
Μήπως εγώ το έχω καταλάβει τελικά;;;

Oι προσδοκίες μου για τον ελληνικό κινηματογράφο είναι να είναι χειροποίητος, να υπάρχει συνεργασία, και να φτιάξουμε όλοι μαζί κάτι μεγάλο…

Μακάρι να είχα και μια δεύτερη δουλειά... φοβάμαι τα γεράματα του σκηνοθέτη



Ξεναγηθείτε λοιπόν στις ταινίες μικρού μήκους του παναγιώτη Φαφούτη

Οι ταινίες του αφιερώματος

Ο Γκόγκος (2001)

Τεχνικά στοιχεία:
Μυθοπλασία, Διάρκεια 12’, Έγχρωμο, 35 mm (blow up από super16mm), 2001


Εισαγωγή:
Σκηνοθεσία: Παναγιώτης Φαφούτης

Στην άκρη ενός επαρχιακού δρόμου, σε ένα σπίτι που λειτουργεί και ως ταβέρνα για τους περαστικούς, ζει ένα ανδρόγυνο, που τίποτα το συναρπαστικό δε συμβαίνει στη ζωή του. Μια μέρα ένας πλανόδιος πωλητής πείθει τη γυναίκα του να αγοράσει (βερεσέ) τραπεζομάντιλα για την ταβέρνα της. Από εκείνη τη στιγμή τα τραπεζομάντιλα κυριαρχούν στη ζωή της, ως μέσο απόδρασης από την πεζή πραγματικότητα.

Μετά τις 11 (2002)

Τεχνικά στοιχεία:
Μυθοπλασία, Διάρκεια: 15’, Έγχρωμο, 35 mm (blow up από super16mm), 2002


Εισαγωγή:
Σκηνοθεσία: Παναγιώτης Φαφούτης

Δύο γείτονες, ο Στάθης και η Μπέμπα, συναντιούνται τα βράδια κρυφά και χορεύουν, μέχρι τα πόδια τους να πάρουν φωτιά...

Red sky (2003)

Τεχνικά στοιχεία:
Μυθοπλασία, Διάρκεια: 14’, 35 mm (blow up απο super16mm), 2003


Εισαγωγή:
Σκηνοθεσία: Παναγιώτης Φαφούτης

Μετά από ένα rave, η Ιωάννα κι ο Θοδωρής συναντάνε μια κοπέλα που γυρίζει από τη δουλειά της.

Τα σαλιγκάρια της Λουλούς (2005)

Τεχνικά στοιχεία:
Διάρκεια 15’, έγχρωμη, format 35mm, έτος παραγωγής 2005
Εισαγωγή:
Σκηνοθεσία: Παναγιώτης Φαφούτης

Σ’ ένα πάρκο, ανάμεσα σε άλλους, συχνάζουν η μικρή Λουλού με τη μητέρα της κι ένας παράξενος άντρας. Με αφορμή το ενδιαφέρον της μικρής για τα σαλιγκάρια του πάρκου, ξεκινά μια ιδιαίτερη φιλία.