(απαραίτητο για την ψηφοφορία των ταινιών)
(απαραίτητο για το σχολιασμό των ταινιών)

Στατιστικά

  • Σύνολο μελών: 6463

Τυχαίες ταινίες

Όλες οι ταινίες στο shortfilm.gr προβάλλονται με τη σύμφωνη γνώμη των δημιουργών τους.
δείτε όλες τις ταινίες

Τυχαία ταινία από τη Χρυσή Ταινιοθήκη

Σκότος

Σκηνοθεσία:
Ανδρέας Μαριανός
Εισαγωγή:
Σκηνοθεσία: Ανδρέας Μαριανός

Πόσο εξαρτάται η ψυχική μας υγεία από την τεχνολογία; Ένα βράδυ στη Θεσσαλονίκη, κόβεται το ρεύμα. Πώς αντιδρούν οι καθημερινοί άνθρωποι;

τω ιατρω Γ.Ν.ΣΑΡΟΓΛΟΥ


Οι ταινίες της Χρυσής Ταινιοθήκης

Μύρνα Τσάπα

Προτού σκοτεινιάσει...

Έτος:
1999
Τεχνικά στοιχεία:
Διάρκεια: 8', 35mm, Ήχος: Dolby mono

Εισαγωγή:
Σκηνοθεσία: Μύρνα Τσάπα

Ο Μανώλης και η Έλλη συναντιούνται ξανά.
Γιάννης Λεοντάρης

Το τραγούδι των πορτοκαλιών

Έτος:
1999
Τεχνικά στοιχεία:
Διάρκεια: 14' 30'', Έγχρωμη, 35mm, Dolby SR
Εισαγωγή:
Σκηνοθεσία: Γιάννης Λεοντάρης

Ένα παραμύθι για τέσσερις γυναίκες και χίλια πορτοκάλια. Κι η αρχή ενός ταξιδιού. Χάρη στα μάγια μιας τσιγγάνας, τα πορτοκάλια μεταφορτώνονται σε μουσικά κουτιά. Μαγεμένες από το τραγούδι των πορτοκαλιών, τρεις γυναίκες της πόλης δραπετεύουν από τις δουλειές τους, συναντιούνται, γλιτώνουν από τη βροχή που πνίγει την πόλη και ξαναγεννιούνται μέσα στη θάλασσα. Άλλαξε κάτι;
Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος

Ύψωμα 33

Έτος:
1998
Τεχνικά στοιχεία:

Μυθοπλασία, Διάρκεια: 43΄, Έγχρωμο, 35 mm, 1998

 

Εισαγωγή:

Σκηνοθεσία: Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος

Ερημιά. Ένα μικρό στρατιωτικό φυλάκιο, στα παράκτια ακριτικού νησιού του Αιγαίου. Αποστολή του, η επιτήρηση της περιοχής και η συλλογή πληροφοριών για τον εχθρό.
Εκεί, μέσα από τους κώδικες του στρατού, θα αναμετρηθούν ο «νέος» στρατιώτης ΗΛΙΑΣ ΧΡΗΣΤΑΚΟΣ, με τον έφεδρο Αξιωματικό ΘΕΟΔΩΡΟ ΚΑΛΑΜΠΟΚΑ. Γύρω τους ο χορός των υπολοίπων στρατιωτών παίρνει θέση και σχολιάζει την ιδιότυπη αυτή σύγκρουση.
Ενώ η σύγκρουση κορυφώνεται, μια βοσκοπούλα συνεχίζει να εμφανίζεται στο απέναντι ύψωμα, το “ύψωμα 33”. Η ύπαρξή της -για όσους την έχουν δει- αποτελεί αντικείμενο πόθου και εξάπτει την περιέργεια.
Οι υπόλοιποι αμφισβητούν την παρουσία της και ο Ηλίας, όσο κι αν προσπαθεί, αδυνατεί να την δει. Υπάρχει τελικά ή όχι;
Σ’ αυτό το ερώτημα καλούνται να  απαντήσουν όλοι, ιδιαίτερα μετά τα απρόβλεπτα γεγονότα της νύχτας του Προφήτη Ηλία.

 

Ανδρέας Μαριανός

Κι αν είναι αλήθεια;

Έτος:
1998
Τεχνικά στοιχεία:
16mm, A/M, Διάρκεια: 10', 1998
Εισαγωγή:
Σκηνοθεσία: Ανδρέας Μαριανός

Καλαμπούρι πρώτο...
Σχόλιο απέναντι στην πολιτική και αισθητική που επέβαλλε το Φεστιβάλ Δράμας.
Ένας νεαρός σπουδαστής είναι αγχωμένος γιατί πρέπει να κάνει την πτυχιακή του ταινία. Ξεκινά, λοιπόν, για τον Περαία, που ’χει τα ψάρια τα ωραία!...
 
Ηλίας Δημητρίου

Tricolore

Έτος:
1998
Τεχνικά στοιχεία:
Μυθοπλασία, Διάρκεια: 20', Έγχρωμη, 35mm, 1:66, Dolby SR
Εισαγωγή:
Σκηνοθεσία: Ηλίας Δημητρίου

Ένα αυτοκίνητο, ειδικά αν είναι ακριβό, αποτελεί την βάση για την κοινωνική αποδοχή και καταξίωση. Ο Γιάννης, με τις οικονομίες μιας ζωής είναι έτοιμος για την αγορά ενός αυτοκινήτου, όχι και τόσο ακριβού (μάλλον καθόλου ακριβού), αλλά τι σημασία έχει;  Μέσα από αυτό, ο ήρωάς μας πιστεύει ότι θα κατακτήσει  τη γυναίκα των ονείρων του και ό,τι άλλο ακολουθεί. Όμως μια τυχαία συνάντηση με το “άλλο” τού δημιουργεί ένα Flash Forward. Ένα όνειρο  στιγμής, που τον φέρνει αντιμέτωπο με τον εαυτό του μετά από σαράντα χρόνια  ζωής. Η αλήτισσα με τα τρίχρωμα  μαλλιά παίζει άθελά της το ρόλο του “άλλου”. Η ταινία αφηγείται την  αποκάλυψη του Γιάννη. 
Βαγγέλης Δημητρίου

Έτσι χάσαμε τη Σμύρνη

Έτος:
1997
Τεχνικά στοιχεία:
Ντοκιμαντέρ, διάρκεια 34΄, 16mm, 1997
Εισαγωγή:
Σκηνοθεσία: Βαγγέλης Δημητρίου

Ένα αρχείο 2.020 επιστολών, χειρογράφων, εφημερίδων και άλλου πρωτότυπου υλικού από το μικρασιατικό μέτωπο, έγινε η αφορμή για το ντοκιμαντέρ αυτό, που αποτέλεσε τμήμα του πολυθεάματος «Φωτοκύταρο Μνήμης». Με πρόσβαση σε ανατριχιαστικές μαρτυρίες, καθώς και σε ένα αρχείο 2.020 επιστολών, χειρογράφων, εφημερίδων και άλλου πρωτότυπου υλικού από το μικρασιατικό μέτωπο, το ντοκιμαντέρ ρίχνει φως στην τραγική καταστροφή της Σμύρνης.
Ανδρέας Μαριανός

Πείνα

Έτος:
1997
Τεχνικά στοιχεία:
s16mm, Α/Μ, Διάρκεια: 15', 1997
Εισαγωγή:
Σκηνοθεσία: Ανδρέας Μαριανός

Αθήνα 1942. Λογιών Πείνες διασταυρώνονται στην προσπάθεια για επιβίωση. Ο Άρης έχει βρει τον τρόπο του το ίδιο και η σπιτονοικοκυρά του η Σοφία. 

Η ταινία είναι αφιερωμένη στην Τώνια και τον Άρη.
Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος

Ο Ηρακλής, ο Αχελώος και η γιαγιά μου

Έτος:
1997
Τεχνικά στοιχεία:

Ντοκιμαντέρ, Διάρκεια: 30΄, 35mm, 1997



Εισαγωγή:

Σκηνοθεσία: Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος

Η Δήμητρα Κουτσιαμπασάκου ζει μόνη της, στο Αρματωλικό, ένα ορεινό χωριό της Πίνδου. Δίπλα από το σπίτι της, κυλάει ο πανάρχαιος ποταμός Αχελώος που χωρίζει το Αρματολικό από το χωριό Μεσοχώρα. Στο σημείο αυτό χτίζεται και το φράγμα της Μεσοχώρας, ένα από τα έργα-κλειδιά για την εκτροπή του Αχελώου. Το σπίτι της γιαγιάς, βρίσκεται στο κέντρο της επικείμενης τεχνητής λίμνης. Δυο από τα εγγόνια της, ο Δημήτρης και ο Κώστας επισκέπτονται τη γιαγιά τους και παράλληλα γυρίζουν το ντοκιμαντέρ.

Ηλίας Δημητρίου

Prive

Έτος:
1996
Τεχνικά στοιχεία:
Μυθοπλασία, Διάρκεια 18', Έγχρωμη, 35mm/1:66, DolbySR, 1996
Εισαγωγή:
Σκηνοθεσία: Ηλίας Δημητρίου

Σε μια παλιά αθηναϊκή πολυκατοικία, η επικοινωνία μεταξύ των ενοίκων φαινομενικά είναι ανύπαρκτη. Ο καθένας όμως βρίσκει τρόπους (άλλος φανερούς και άλλος κρυφούς - ανάλογα με τις κανότητές του) να μαθαίνει τα νέα της πολυκατοικίας και να συμμετέχει με τον τρόπο του στη ζωή τους. Το αποτέλεσμα είναι ο ένας να παρακολουθεί τη ζωή του άλλου και στις πιο ιδιωτικές του στιγμές χωρίς κανένας να υποψιάζεται το μέγεθος αυτού του παιγνιδιού. Η κρυφή  συμμετοχή όλων στα "ιδιωτικά" φτάνει στo απροχώρητο όταν ο Κόλια καταφθάνει από την Πολωνία για να παντρευτεί την αγαπημένη του.
Μύρνα Τσάπα

Ο άγνωστος

Έτος:
1996
Τεχνικά στοιχεία:
Μυθοπλασία, Διάρκεια: 22', Έγχρωμη, Ήχος: Dolby mono, 35mm, 1996
Εισαγωγή:
Σκηνοθεσία: Μύρνα Τσάπα

Ο ήρωάς μας είναι ένας τυπικός δημόσιος υπάλληλος, μέσης ιεραρχίας. Κάποιο απόγευμα, ο φίλος μας, επιστρέφοντας από τη δουλειά του, βρίσκεται αντιμέτωπος με μια δυσάρεστη έκπληξη: ένας άγνωστος έχει εγκατασταθεί στο σπίτι του.