(απαραίτητο για την ψηφοφορία των ταινιών)
(απαραίτητο για το σχολιασμό των ταινιών)

Στατιστικά

  • Σύνολο μελών: 6618

Τυχαίες ταινίες

Σενάριο

Δ Η Μ Η Τ Ρ Η Σ Κ Ο Υ Τ Σ Ι Α Μ Π Α Σ Α Κ Ο ΣH Γ Ε Φ Υ Ρ Α 1995

ΕΞ. ΔΡΟΜΟΣ – ΠΡΩΙ

Χαράζει. Ένας έρημος, κατηφορικός ασφαλτόδρομος στις παρυφές της πόλης. Στην κορυφή του ορθώνονται σύγχρονες, πολυώροφες πολυκατοικίες. Aπό μια στροφή εμφανίζεται ένας νεαρός, γύρω στα δεκαπέντε, αδύνατος, πάνω σε ένα «αγωνιστικό» ποδήλατο. Είναι ο Ιβάν, κι έρχεται με ταχύτητα προς το μέρος μας.

ΕΞ. ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΟ – ΠΡΩΙ

Ο Ιβάν φτάνει σε ένα παλιό ταχυδρομείο. Κατεβαίνει από το ποδήλατο και βγάζει από το σάκο του μια δεσμίδα γράμματα. Καθώς τα ρίχνει στο γραμματοκιβώτιο, διακρίνουμε ότι όλα έχουν τον ίδιο παραλήπτη. «Εκπομπή ΦΟΚΟΥΣ-ΠΟΚΟΥΣ – ΡΑΔΙΟΤΗΛΕΟΠΤΙΚΟ ΜΕΓΑΡΟ, Ακαντέμικα Καραλιόβα 20, Μόσχα»

ΤΙΤΛΟΙ ΑΡΧΗΣ

ΕΣ. ΜΠΑΝΙΟ – ΠΡΩΙ

Ο Ιβάν, μπροστά στον καθρέφτη, περιεργάζεται, το άτριχο ακόμη, πηγούνι του. Κατόπιν γεμίζει με πλούσιο αφρό ξυρίσματος την παλάμη του και, αδέξια, τον απλώνει στο πρόσωπό του. Παίρνει ένα ξυράφι με κοκάλινη λαβή κι αρχίζει να «ξυρίζεται», με άμεσο κίνδυνο να κοπεί. Ακούγεται κουδούνισμα τηλεφώνου. Παίρνει μια πετσέτα και σκουπίζει όπως-όπως τον αφρό από το πρόσωπό του.

ΕΣ. ΣΑΛΟΝΙ ΣΠΙΤΙΟΥ ΙΒΑΝ – ΠΡΩΙ

Ο Ιβάν φτάνει στο σαλόνι και σηκώνει το ακουστικό.ΙΒΑΝΝαι;Από την άλλη άκρη της γραμμής σιωπή.ΙΒΑΝ (συν.)Ναι;Ακούγεται ο χαρακτηριστικός ήχος καθώς κατεβάζουν το ακουστικό. Ο Ιβάν κάνει το ίδιο. Κατόπιν παίρνει μια κασέτα και την βάζει στο βίντεο. Κάθεται αναπαυτικά στην πολυθρόνα και πατά το play στο τηλεχειριστήριο. Στην τηλεόραση βλέπουμε μια σκηνή από κάποια ταινία δράσης. Ένας άντρας στην προσπάθειά του να ξεφύγει από τους διώκτες του πέφτει από το παράθυρο ενός ουρανοξύστη στο δρόμο. Και σώζεται. Ο Ιβάν πατά το reward. Σκηνές από ένα καρτούν σε αξελερέ. Όταν εμφανίζονται πλάνα από μια τηλεοπτική εκπομπή πατά το play. Ένας άντρας γύρω στα τριάντα πέντε, ο ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΗΣ, απευθύνεται, αυτάρεσκα, στους τηλεθεατές.ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΗΣΑγαπητοί τηλεθεατές, γεια σας. Σήμερα, η εκπομπή μας φιλοξενεί και πάλι, ύστερα από τα τόσα γράμματα σας, τη γνωστή ταχυδακτυλουργό… Έλενα! «Φόκους-Πόκους» λοιπόν, υποδεχτείτε την Έλενα!Στο φωτεινό ντεκόρ της εκπομπής εμφανίζεται μια ξανθιά γυναίκα, γύρω στα τριάντα πέντε, πολύ όμορφη. Φορά μια τουαλέτα με στρας. Είναι η Έλενα. Όταν το πλάνο γίνεται κοντινό, ο Ιβάν πατά αμέσως το slow κι ανακαθίζει. Η εικόνα αρχίζει να κινείται αργά. Ο Ιβάν κοιτά με τα μεγάλα του μάτια την Έλενα να χαμογελά με χάρη. Λες και χαμογελά σ’ αυτόν. Όμως ένα αυξανόμενο σε ένταση σφύριγμα διακόπτει τη μοναδική του προσήλωση.

ΕΣ. ΚΟΥΖΙΝΑ ΣΠΙΤΙΟΥ ΙΒΑΝ - ΠΡΩΙ

Ο Ιβάν, εκνευρισμένος , κατεβάζει από το μάτι της κουζίνας το τσαγερό.

ΕΣ. ΣΑΛΟΝΙ ΣΠΙΤΙΟΥ ΙΒΑΝ – ΠΡΩΙ

Ο Ιβάν βγάζει το ποδήλατό του από το διαμέρισμα.

ΕΣ. ΕΙΣΟΔΟΣ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΟΣ ΙΒΑΝ – ΠΡΩΙ

Ο Ιβάν ακουμπά το ποδήλατό του στον τοίχο του διαδρόμου. Από τη μισάνοιχτη πόρτα του απέναντι διαμερίσματος βλέπουμε την ΟΛΙΑ, ένα χαριτωμένο κοριτσάκι γύρω στα οκτώ, να τον κρυφοκοιτάζει. Όταν ο Ιβάν επιστρέφει στο διαμέρισμα, η Όλια βγαίνει στο διάδρομο. Περπατά διστακτικά διότι φορά τις κόκκινες γόβες στιλέτο της μαμάς. Κοντοστέκεται και τραβά τις άσπρες της κάλτσες. Κατόπιν, αφού φτιάξει ένα κοκαλάκι στα μαλλιά της, τα τινάζει με χάρη.

ΣΑΛΟΝΙ ΣΠΙΤΙΟΥ ΙΒΑΝ – ΠΡΩΙ

Ο Ιβάν σχηματίζει έναν αριθμό στο τηλέφωνο. Από την άλλη άκρη της γραμμής απαντά μια γυναικεία φωνή. ΕΛΕΝΑΝαι;Ο Ιβάν δεν μιλά. Τα χάνει.ΕΛΕΝΑ (συν.)Ποιος είναι; Ποιος-Ο Ιβάν κατεβάζει απότομα το ακουστικό. Μένει για λίγο σκεφτικός. Κατό-πιν παίρνει αποφασιστικά μια δεσμίδα γράμματα από το τραπέζι και τα βάζει στο σάκο του.

ΕΣ. ΠΛΑΤΥΣΚΑΛΟ ΚΛΙΜΑΚΟΣΤΑΣΙΟΥ – ΠΡΩΙ

Ο Ιβάν, έχοντας το ποδήλατο στον ώμο του, κατεβαίνει τις σκάλες. Στο πλατύσκαλο στέκεται, με θεατρική αδιαφορία, η Όλια.ΟΛΙΑΓεια σου!Ο Ιβάν δεν της απαντά. Μόλις φτάνει δίπλα της, κοντοστέκεται.ΙΒΑΝ(θυμωμένα)Θα σταματήσεις επιτέλους να μου τηλεφωνείς; Ναι ή όχι; Ο Ιβάν συνεχίζει να κατεβαίνει τις σκάλες. Η Όλια στέκεται λυπημένη. ΙΒΑΝ(απαξιωτικά)Πιτσιρίκα! Η Όλια λύνεται σε λυγμούς.

ΕΞ. ΠΑΡΚΟ – ΠΡΩΙ

Ο Ιβάν, πάνω στο ποδήλατό του, τρέχει σ’ ένα καταπράσινο πάρκο. Μπροστά από μια μικρή γέφυρα με σκαλιά σταματά. Εκείνη την ώρα, ένας νεαρός με ρόλερς μ’ ένα σάλτο πηδάει τα σκαλιά. Καθώς προσγειώνεται μπροστά στον Ιβάν, γλιστρά και πέφτει.Ακούγεται μια βροντή. Στα νερά της μικρής λίμνης του πάρκου πέφτουν οι πρώτες σταγόνες. Ξεσπά δυνατή βροχή. Ο Ιβάν τρέχει με το ποδήλατο του κατά μήκος μιας δεντροστοιχίας. Για να προφυλαχτεί, κατεβαίνει από το ποδήλατό του και καταφεύγει στο φύλλωμα μιας σημύδας. Κοιτάζει ψηλά. Τα γεμάτα σταγόνες φύλλα λαμπυρίζουν καθώς τα διαπερνούν οι ακτίνες του ήλιου. Ήλιος και βροχή.Από το βάθος της δεντροστοιχίας, κάνοντας τζόγκινγκ, εμφανίζεται ένας ηλικιωμένος. Ο Ιβάν ανεβαίνει στο ποδήλατό του και τον ακολουθεί. Καθώς για λίγο προχωρούν παράλληλα, μέσα στη βροχή, γυρίζουν και χαμο-γελούν ο ένας στον άλλο.Ο Ιβάν και ο ηλικιωμένος άντρας έχουν σταματήσει και κοιτούν έκπληκτοι πίσω τους. Αν και ο ήχος της βροχής ακούγεται, στο σημείο που βρίσκονται δεν βρέχει!Λίγα μέτρα πιο πέρα εκτυλίσσεται ένα παράξενο θέαμα. Ενώ βρέχει, η βροχή φτάνει μόνον μέχρι ενός σημείου, δημιουργώντας, έτσι, ένα υδάτινο σύνορο. Ο ηλικιωμένος άντρας, με ελαφρό τζόγκινγκ, «περνά» το σύνορο της βροχής. Ο Ιβάν τον παρακολουθεί για λίγο παραξενεμένος και κατόπιν ξεκινά προς την αντίθετη κατεύθυνση.

ΕΞ. ΓΕΦΥΡΑ - ΠΡΩΙ Ο Ιβάν διασχίζει με ταχύτητα μια μεγάλη, σύγχρονη γέφυρα.

ΕΞ. ΠΑΡΚΙΝΓΚ ΚΡΑΤΙΚΗΣ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ - ΠΡΩΙ

Ο Ιβάν μπαίνει με το ποδήλατό του στο χώρο ενός μεγάλου πάρκινγκ. Από ένα μικρό βαν κατεβαίνουν τα μέλη ενός τηλεοπτικού συνεργείου. Ο οδηγός βγάζει μια λεκάνη με νερό κι αρχίζει να πλένει τα τζάμια του αυτοκινήτου. Καθώς σκύβει, βλέπει πιο πέρα τον Ιβάν που στέκεται σιωπηλός. Τον κοιτάζει σαν κάτι να περιμένει.ΟΔΗΓΟΣΔεν ήρθε ακόμη, περίμενε…Ο Ιβάν τότε πάει πιο πέρα, ανάμεσα στα σταθμευμένα αυτοκίνητα, και περιμένει στραμμένος προς την είσοδο.Ένα μικρό, κομψό αυτοκίνητο μπαίνει στο πάρκινγκ. Ο Ιβάν αναστατώνεται. Από το αυτοκίνητο βγαίνει η Έλενα. Ναι, η ταχυδακτυλουργός Έλενα. Ο Ιβάν κάνει να την πλησιάσει. Ξάφνου, όμως, χτυπά ο συναγερμός τού αυτοκινήτου της. Η Έλενα, εκνευρισμένη κάνει μεταβολή προς το αυτοκίνητο. Ο Ιβάν κοκαλώνει στη θέση του και, αμήχανα, κάνει πως κοιτάζει αλλού. Αυτή, δίχως να του δώσει σημασία, απενεργοποιεί το συναγερμό και κατευθύνεται ξανά, με γρήγορα βήματα, προς την είσοδο του μεγάρου της τηλεόρασης. Ο Ιβάν την ακολουθεί.Μπροστά από την είσοδο σταματά. Λίγα μέτρα πιο πέρα, στον προθάλαμο του κτιρίου, ένας βλοσυρός, σωματώδης αστυνομικός ελέγχει την άδεια εισόδου της Έλενας. Της επιτρέπει να περάσει. Ο Ιβάν παρακολουθεί, με απογοήτευση, χωρίς να τολμά να πλησιάσει. Μια ομάδα παιδιών του δημοτικού, με τη δασκάλα τους σε έξαψη, έρχονται προς την είσοδο.ΔΑΣΚΑΛΑΕλάτε παιδιά, πιο γρήγορα, αργήσαμε!… Ο Μίσα! Πού είναι ο Μίσα;(Βλέποντας τον Ιβάν)Συγνώμη, εσείς είστε από την τηλεόραση;ΙΒΑΝΕ;… Ναι… Ναι, βέβαια.ΔΑΣΚΑΛΑΜισό λεπτό, έρχομαι!Η δασκάλα απομακρύνεται.ΔΑΣΚΑΛΑ(Φωνάζοντας)Μίσα! Μίσα!Η δασκάλα επιστρέφει κρατώντας από το χέρι τον Μίσα, ένα δεκάχρονο μπόμπιρα.ΔΑΣΚΑΛΑΑχ! Μίσα!(σπρώχνοντάς τον στη σειρά, με τα υπόλοιπα παιδιά)Άντε πήγαινε!(πλησιάζοντας τον Ιβάν)Ελπίζω να μην αργήσαμε, ε;ΙΒΑΝ(προσπαθώντας να δείχνει άνετος)Σας είπαν σε ποια εκπομπή;ΔΑΣΚΑΛΑΕεε.. «Παιδική ηλικία και εγκληματικότητα». Να και η άδεια εισόδου.Ο Ιβάν ρίχνει μια ματιά στην άδεια εισόδου και γνέφει «όλα εντάξει».ΔΑΣΚΑΛΑΆντε παιδιά, πάμε!Όλοι μαζί μπαίνουν στο εσωτερικό του κτιρίου.ΔΑΣΚΑΛΑΑχ, ξέρετε, είναι λίγο ζωηρά και φοβάμαι μήπως αρχίσουν τις τρέλες πάλι.ΕΣ. ΙΣΟΓΕΙΟ ΚΤΙΡΙΟΥ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ – ΠΡΩΙ

Τα παιδάκια σταματούν φοβισμένα μπροστά στη θέα του βλοσυρού αστυφύλακα. Ο Ιβάν του δίνει την άδεια εισόδου. Αυτός την εξετάζει προσεκτικά.ΑΣΤΥΦΥΛΑΚΑΣ(στη δασκάλα)Εσείς είστε η δασκάλα;ΔΑΣΚΑΛΑΝαι, βέβαια!ΑΣΤΥΦΥΛΑΚΑΣΠόσα είναι τα παιδιά;ΔΑΣΚΑΛΑΕννιά, με μένα δέκα!ΑΣΤΥΦΥΛΑΚΑΣΜμμ, ναι… (στα παιδιά)Λοιπόν, παιδιά, περάστε ένας ένας.Πρώτος ξεκινά ο Ιβάν.ΑΣΤΥΦΥΛΑΚΑΣΕπ! Εσύ πού πας;ΔΑΣΚΑΛΑ(πλησιάζοντας)Ο νεαρός είναι από την τηλεόραση. Μας περίμενε. Στο μεταξύ, ο μικρός Μίσα, με τρόπο, βγαίνει από τη γραμμή του.ΑΣΤΥΦΥΛΑΚΑΣΓια δείξε μου την κάρτα σου.Ο Ιβάν δεν ξέρει τι να απαντήσει.Ο Μίσα, κάτω από τα συνωμοτικά βλέμματα των άλλων παιδιών, με αριστοτεχνικό τρόπο ξεκουμπώνει τη θήκη και βγάζει το πιστόλι του αστυφύλακα. ΙΒΑΝΜου φαίνεται την ξέχασα σήμερα. ΑΣΤΥΦΥΛΑΚΑΣΚαι μένα μου φαίνεται ότι δεν θα περάσεις σήμερα!ΜΙΣΑ (O.S)Ψηλά τα χέρια!Όλοι γυρίζουν προς το μέρος του. Ο Μίσα, με άψογο στυλ, σημαδεύει τον αστυφύλακα. ΔΑΣΚΑΛΑΑχ, Θεέ μου! Μίσα! Τι κάνεις εκεί;Ο αστυφύλακας έκπληκτος ψαχουλεύει τη θήκη του.ΑΣΤΥΦΥΛΑΚΑΣΤι έγινε, παιδιά; Ε;Αρχίζει να πλησιάζει σιγά-σιγά τον Μίσα.ΑΣΤΥΦΥΛΑΚΑΣ(παρακαλώντας)Ήσυχα, αγοράκι μου… δως το πίσω… Σε παρακαλώ, δως το πίσω!ΔΑΣΚΑΛΑΜίσα, δώσε το πιστόλι στον κύριο είπα!Ο Μίσα με αθώο ύφος επιστρέφει το πιστόλι στον κάθιδρο αστυφύλακα. Ο Ιβάν, χαμογελώντας, βρίσκει την ευκαιρία να εισχωρήσει.Ο αστυφύλακας, καταρρέει από την ένταση στο κάθισμα του. Η δασκάλα είναι έτοιμη να ξεσπάσει σε ένα νευρικό γέλιο.ΔΑΣΚΑΛΑ(ρίχνοντας μια χαϊδευτική σφαλιάρα στον Μίσα)Άντε, πήγαινε τώρα!(στα υπόλοιπα παιδιά)Παιδιά, περάστε!Τα παιδιά περνούν μπροστά από τον αναψοκοκκινισμένο αστυφύλακα που κάνει αέρα με το πηλήκιό του.ΔΑΣΚΑΛΑ (συν.)(στον αστυφύλακα)Να μας συγχωρείτε!

ΕΣ.ΣΚΑΛΕΣ ΚΤΙΡΙΟΥ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ - ΠΡΩΙ

Ο Ιβάν ανεβαίνει βιαστικός τις σκάλες. Ένας υπάλληλος κατεβαίνει κοιτώντας κάτι χαρτιά.ΙΒΑΝΣυγνώμη, μήπως ξέρετε πού γυρίζεται η εκπο-μπή «Φόκους-Πόκους;»ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ«Φόκους-Πόκους;» Στον έβδομο.

ΕΣ. ΔΙΑΔΡΟΜΟΣ ΕΒΔΟΜΟΥ ΟΡΟΦΟΥ – ΠΡΩΙ

Ο Ιβάν προχωρεί σ’ ένα μακρύ διάδρομο, όπου βρίσκονται οι σουίτες του μοντάζ. Από το εσωτερικό τους φτάνουν ήχοι από βομβαρδισμούς, ερω-τικές εξομολογήσεις, μουσικές, κραυγές, δελτία ειδήσεων.

ΕΣ. ΠΛΑΤΩ ΕΓΓΡΑΦΗΣ ΕΚΠΟΜΠΗΣ «ΦΟΚΟΥΣ-ΠΟΚΟΥΣ» – ΠΡΩΙ

Ο Ιβάν, ακολουθώντας δυο εργάτες σκηνικών που κουβαλούν ένα τεράστιο πλακάτ με μια γυναικεία μορφή, μπαίνει σε ένα πλατώ. Κάμεραμαν ετοιμάζουν τις κάμερες, ο φωτιστής με τους ηλεκτρολόγους κάνουν τις τελευταίες διορθώσεις στα φώτα, βοηθοί παραγωγής «τρέχουν». Επικρατεί η αναστάτωση πριν από το γύρισμα.Ο Ιβάν, σε μια γωνιά, διακρίνει την Έλενα. Είναι καθισμένη σε ένα κάτα-σπρο παγκάκι σκηνικού, φορά ένα κομψό φράκο και την βάφει η μακιγιέζ. Ο Ιβάν πλησιάζει και, προσπαθώντας να παραστήσει τον αδιάφορο, κάθεται στο παγκάκι. Δίπλα της. Σιγά-σιγά γυρίζει και την κοιτάζει. Η Έλενα κρατά ένα καθρέφτη και είναι απορροφημένη να ελέγχει το μακιγιάζ της. Ο Ιβάν την κοιτάζει έκθαμβος.ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΗΣ (o.s)Πιτσιρίκο!Ο Ιβάν αναπηδά τρομαγμένος καθώς ένα χέρι τον χτυπά ελαφρά στον ώμο. Γυρίζοντας έρχεται πρόσωπο με πρόσωπο με τον παρουσιαστή.ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΗΣ (συν.)Κάνε πιο κει!Ο Ιβάν υπακούει και ο παρουσιαστής κάθεται στο παγκάκι. Ανάμεσα τους. ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΗΣ (συν.)(στην Έλενα, χαμηλόφωνα, με οικειότητα) Γιατί δεν σηκώνεις το τηλέφωνο;Η Έλενα δεν του δίνει σημασία.ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΗΣ (συν.)Ε;… Θέλω να σου πω…Η Έλενα γυρίζει και τον κοιτάζει θυμωμένα.ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΗΣ (συν.)Οκέυ, εντάξει!Μένουν για λίγο αμίλητοι. Σιγά-σιγά ο παρουσιαστής περνά το χέρι του στην πλάτη της. Ο Ιβάν με την άκρη του ματιού του παρακολουθεί.ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΗΣ (συν.)Θα φύγουμε μαζί σήμερα, ε; Τι λες;ΕΛΕΝΑ(εκνευρισμένη)Άσε με ήσυχη!Η Έλενα σηκώνεται με ένταση και απομακρύνεται… Ο παρουσιαστής, χαμογελώντας ειρωνικά, ρίχνει μια ματιά στον Ιβάν. Κατόπιν σηκώνεται και φεύγει. ΦΩΝΗ ΤΗΛΕ-ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ (ΑΚΟΥΓΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΑ ΗΧΕΙΑ)Όλοι στις θέσεις μας! Αρχίζουμε!ΦΩΤΙΣΤΗΣ (O.S)Δώστε τα φώτα του ντεκόρ!Τα φώτα ανάβουν και φωτίζουν το ντεκόρ: Μια ζωγραφισμένη δεντρο-στοιχία από σημύδες σε προοπτική που θυμίζει εκείνη του πάρκου. Μπροστά ένα μεγάλο, στρογγυλό πάλκο.ΦΩΤΙΣΤΗΣ (O.S)Ώπα!… Έτοιμοι από φώτα!ΕΣ. CONTROL ROOM – ΠΡΩΙΈνας σαραντάχρονος άνδρας, ο ΤΗΛΕ-ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ της εκπομπής, είναι καθισμένος μπροστά από μια μεγάλη κονσόλα.ΤΗΛΕ-ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ (στο μικρόφωνο)Η μουσική έτοιμη;

ΕΣ. ΠΛΑΤΩ ΕΓΓΡΑΦΗΣ ΕΚΠΟΜΠΗΣ «ΦΟΚΟΥΣ-ΠΟΚΟΥΣ» – ΠΡΩΙ

Ένας μικρόσωμος άντρας, ο ΗΧΟΛΗΠΤΗΣ, στέκεται μπροστά από μια κονσόλα. ΗΧΟΛΗΠΤΗΣΈτοιμη!Ο παρουσιαστής παίρνει τη θέση του μπροστά από το ντεκόρ. Έρχεται κοντά του η μακιγιέζ.

ΕΣ. CONTROL ROOM – ΠΡΩΙ

Ο τηλε-σκηνοθέτης απομακρύνεται από την διαχωριστική τζαμαρία, απ’ όπου επόπτευε το πλατώ, και πλησιάζει στο μικρόφωνο της κονσόλας.ΤΗΛΕ-ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣΌλοι έτοιμοι; Πέντε!… Τέσσερα!…

ΕΣ. ΠΛΑΤΩ ΕΓΓΡΑΦΗΣ ΕΚΠΟΜΠΗΣ «ΦΟΚΟΥΣ-ΠΟΚΟΥΣ» – ΠΡΩΙ

ΦΩΝΗ ΤΗΛΕ-ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ Τρία!… Δύο!…Η μακιγιέζ κάνει τις τελευταίες διορθώσεις στο πρόσωπο του παρουσιαστή ο οποίος την κοιτάζει λιγωμένος. ΦΩΝΗ ΤΗΛΕ-ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ (συν.)…Ένα!Η μακιγιέζ απομακρύνεται γρήγορα, ενώ ο παρουσιαστής μόλις που προ-λαβαίνει να βγάλει την τσίχλα από το στόμα του και να πάρει ένα πρόσχαρο ύφος.ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΗΣΑγαπητοί τηλεθεατές γειά σας! Όπως πάντα πιστοί στο ραντεβού μας. Σήμερα βρισκόμαστε κοντά σας για να απολαύσετε, για μια ακόμη φορά, την εκπομπή «Φόκους-Πόκους» και την περίφημη ταχυδακτυλουργό Έλενα που θα σας καταπλήξει με τα καινούρια και γοητευτικά νούμερα της! «Φόκους-Πόκους» λοιπόν! Απολαύστε την Έλενα!Κάτω από δυνατούς ήχους jazz μουσικής, η Έλενα κάνει εντυπωσιακή είσοδο. Ο Ιβάν που στέκεται σε μια γωνιά, χαμογελά ενθουσιασμένος.Η Έλενα ξεκινά την παράστασή της μεταμορφώνοντας, με μαεστρία, ένα μπαστούνι σε ένα όμορφο μπουκέτο τριαντάφυλλα. Ακούγονται «φορετά» χειροκροτήματα. Η Έλενα διαλέγει ένα από τα τριαντάφυλλα και το τυλίγει με ένα μαντίλι. Ο Ιβάν παρακολουθεί γοητευμένος, ενώ ένας εργάτης καπνίζει αδιάφορος.Ο φωτιστής προσπαθεί να εξαφανίσει ένα κλειδί κάτω από το ειρωνικό βλέμμα του ηχολήπτη. Η μακιγιέζ κοιτάζει βαριεστημένα γύρω της.Η Έλενα ανοίγει το μαντίλι της. Το τριαντάφυλλο έχει εξαφανιστεί και μάλιστα είναι και ζωγραφισμένο στο μαντίλι. Καθώς το αφήνει σ’ ένα τραπεζάκι, ρίχνει μια γρήγορη ματιά σε μια γωνιά του πλατώ. Εκεί ο παρουσιαστής έχει πλευρίσει τη μακιγιέζ.Ο Ιβάν ακολουθώντας το βλέμμα της εντοπίζει κι αυτός τον παρουσιαστή με τη μακιγιέζ. Η Έλενα παίρνει στάση αναμονής. Αρχίζουν να ακούγονται κρουστά. Ένας μεγάλος, υφασμάτινος, πτυσσόμενος κύλινδρος σηκώνεται από το δάπεδο και την κλείνει στο εσωτερικό του. Αμέσως μετά ο κύλινδρος πέφτει και η Έλενα εμφανίζεται να φορά μια απαστράπτουσα τουαλέτα που τονίζει την καλλίγραμη σιλουέτα της. Σχεδόν ταυτόχρονα, ένας βοηθός παραγωγής ξεπετάγεται πίσω από το πάλκο, μαζεύει γρήγορα τον κύλινδρο και ξανακρύβεται. Η Έλενα κρατά τώρα ένα μεγάλο μαντίλι. Αφού επιδείξει μερικές φορές τις δυο, μονόχρωμες όψεις του, με μια επιδέξια κίνηση τις μεταβάλλει σε πολύχρωμα σχέδια. «Φορετά» χειροκροτήματα. Καθώς σηκώνει ψηλά το μαντίλι, ξαναβρίσκει την ευκαιρία να ρίξει μια ματιά προς τον παρουσιαστή. Έχει στριμώξει σε μια γωνία την μακιγιέζ και κάτι της λέει στο αυτί. Αυτή ξεσπά σε γέλια. Την αγκαλιάζει. Το πρόσωπο της Έλενας για μια στιγμή σκοτεινιάζει, κατόπιν γυρίζει «χαμογελαστή» προς τις κάμερες.Ο Ιβάν βλέπει τι συμβαίνει.Η Έλενα, κατεβάζοντας το μαντίλι, εμφανίζει μια μεγάλη γλάστρα. Πάλι «φορετά» χειροκροτήματα. Σηκώνει τα χέρια της ψηλά. Ο υφασμάτινος κύλινδρος ξανανεβαίνει και την κρύβει.Ακούγονται πάλι τα κρουστά. Ο Ιβάν, ανήσυχος, παρακολουθεί, σαν κάτι κακό να διαισθάνεται. Ο κύλινδρος ξαναπέφτει στο δάπεδο. Όμως η Έλενα δεν φαίνεται πουθενά, έχει εξαφανιστεί!

ΕΣ. CONTROL ROOM – ΠΡΩΙ

Ο τηλε-σκηνοθέτης σηκώνεται έκπληκτος από τη θέση του.

ΕΣ. ΠΛΑΤΩ ΕΓΓΡΑΦΗΣ ΕΚΠΟΜΠΗΣ «ΦΟΚΟΥΣ-ΠΟΚΟΥΣ» – ΠΡΩΙ

Ο βοηθός παραγωγής που μάζευε τον κύλινδρο εμφανίζεται πίσω από το πάλκο και κοιτάζει κατάπληκτος.ΦΩΝΗ ΤΗΛΕ-ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ Τι συμβαίνει;Γενική αμηχανία. Κανείς δεν φαίνεται να καταλαβαίνει τι έγινε.ΦΩΝΗ ΤΗΛΕ-ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ Ρωτάω, τι συμβαίνει!Ένας κάμεραμαν κουνάει ανήξερος τους ώμους του.ΦΩΝΗ ΤΗΛΕ-ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ Φέρτε την αμέσως πίσω. Αμέσως, είπα!Ο Ιβάν πηγαίνει στο παγκάκι, αρπάζει την τσάντα της Έλενας και βγαίνει γρήγορα από το πλατώ.ΒΟΗΘΟΣ ΗΧΟΛΗΠΤΗ(O.S)Ρε συ, αυτή εξαφανίστηκε στ’ αλήθεια!

ΕΣ.ΣΚΑΛΕΣ ΚΤΙΡΙΟΥ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ – ΜΕΣΗΜΕΡΙ

Ο Ιβάν κρατώντας την τσάντα κατεβαίνει τρέχοντας τις σκάλες.

ΕΞ. ΠΑΡΚΙΝΓΚ ΚΤΙΡΙΟΥ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ – ΗΜΕΡΑ

Ακούγεται συναγερμός αυτοκινήτου. Ο Ιβάν φτάνει τρέχοντας στο πάρ-κινγκ. Βλέπει την Έλενα να στέκεται δίπλα στο αυτοκίνητο της. Βρίσκεται σε απόγνωση, ενώ ο συναγερμός του αυτοκινήτου της συνεχίζει να ηχεί.Ο Ιβάν την πλησιάζει και της δίνει την τσάντα της. Αυτή βγάζει γρήγορα τα κλειδιά, απενεργοποιεί το συναγερμό, βάζει μπρος και φεύγει.Το αυτοκίνητο της Έλενας βγαίνει από την έξοδο του πάρκινγκ. Ο Ιβάν την ακολουθεί πάνω στο ποδήλατό του.

ΕΞ. ΔΡΟΜΟΣ ΜΕ ΦΩΤΕΙΝΟ ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΗ – ΗΜΕΡΑ

Ο Ιβάν προλαβαίνει την Έλενα στα φανάρια. Της χτυπά το τζάμι. ΕΛΕΝΑ(μονολογώντας καθώς κατεβάζει το τζάμι)Άντε πάλι…(στον Ιβάν)Λοιπόν, νεαρέ, τι συμβαίνει;ΙΒΑΝΕ, ξέρετε-ΕΛΕΝΑΑν είναι για την τσάντα σ’ ευχαριστώ. Αλλά, τώρα, άσε με ήσυχη.Ανάβει πράσινο και η Έλενα ξεκινά.ΙΒΑΝΜια στιγμή, περιμένετε!

ΕΞ. ΔΙΑΦΟΡΟΙ ΔΡΟΜΟΙ – ΗΜΕΡΑ.

Ο Ιβάν προσπαθεί να τη φτάσει.Η Έλενα οδηγεί αναστατωμένη.

ΕΞ. ΔΡΟΜΟΣ ΜΕ ΦΩΤΕΙΝΟ ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΗ – ΗΜΕΡΑ

Η Έλενα σταματά στο κόκκινο. Καθώς σκουπίζει τα δάκρυα από τα μάτια της, βλέπει να καταφθάνει ο Ιβάν.ΕΛΕΝΑΆλλο πάλι και τούτο!Ο Ιβάν φρενάρει δίπλα της.ΕΛΕΝΑ (συν.)Τι θέλεις επιτέλους;ΙΒΑΝΘέλω να μιλήσουμε.ΕΛΕΝΑΚαι τι να πούμε;Ο Ιβάν διστάζει.ΕΛΕΝΑ (συν.)(δείχνοντας το φανάρι)Έχεις μόνον είκοσι δευτερόλεπτα.ΙΒΑΝΣας σκέφτομαι πολύ καιρό και…(ντρέπεται να συνεχίσει)Και ξέρω γιατί «εξαφανιστήκατε» σήμερα!ΕΛΕΝΑΝαι; Μπράβο. Και τώρα τι θέλεις;Ανάβει πράσινο.ΙΒΑΝΓια μένα η ηλικία σας δεν παίζει κανένα ρόλο, γι’ αυτό-Ακούγονται κορναρίσματα. Η Έλενα ξεκινά. Ξεκινά κι ο Ιβάν.

ΕΞ. ΔΙΑΦΟΡΟΙ ΔΡΟΜΟΙ – ΗΜΕΡΑ

Η Έλενα οδηγεί κοιτάζοντας πού και πού στον καθρέπτη τον Ιβάν που προσπαθεί να τη φτάσει.Εκνευρισμένη αναπτύσσει ταχύτητα και τον αφήνει πίσω της.

ΕΞ. ΔΡΟΜΟΣ ΔΙΠΛΑ ΣΕ ΠΑΡΚΟ – ΗΜΕΡΑ

Το αυτοκίνητο της Έλενας περνά δίπλα από ένα πάρκο. Ξάφνου χαμηλώνει ταχύτητα και σταματά. Βγαίνει. Ρίχνει πάνω της ένα πανωφόρι κι ανάβει τσιγάρο. Περιμένει.Από το βάθος του δρόμου έρχεται ο Ιβάν. Φτάνοντας, κατεβαίνει από το ποδήλατο. Είναι λαχανιασμένος και καταϊδρωμένος.ΕΛΕΝΑΏστε εσύ ήσουν, λοιπόν...Ο Ιβάν αποφεύγει ένοχα το βλέμμα της.ΕΛΕΝΑ (συν.)Και γιατί δεν μιλούσες τουλάχιστον, και κατέ-βαζες συνέχεια το ακουστικό;Ο Ιβάν δεν απαντά.ΕΛΕΝΑΚαι συνεχίζεις να μη μιλάς. Κάτι είπες για την ηλικία μου. Μπράβο, πολύ ευγενικό εκ μέρους σου. Δε μου λες, εσύ πόσο χρονώ είσαι;ΙΒΑΝ(προσπαθώντας να δείχνει άνετος)Εικοσιένα.ΕΛΕΝΑ(ειρωνικά)Μπα, παραπάνω! Εσύ είσαι ολόκληρος άντρας! Κάνεις και ανώνυμα τηλεφωνήματα…ΙΒΑΝ(διστακτικά)Θα ήθελα να μιλήσουμε κάπου αλλού.ΕΛΕΝΑΆκου, δεν το αφήνουμε για μιαν άλλη φορά;(Δείχνοντας το φόρεμά της)Βλέπεις δεν είμαι και ανάλογα ντυμένη.ΙΒΑΝΕίστε πολύ όμορφη έτσι! Άλλωστε πρέπει να μιλήσουμε σήμερα.ΕΛΕΝΑΑ, εσύ είσαι κι απαιτητικός! Δεν σκέφτεσαι ότι με περιμένουν;ΙΒΑΝΛέτε ψέματα.Η Έλενα τον κοιτάζει σιωπηλή. Έχει πειραχτεί. Του γυρίζει την πλάτη της. Ο Ιβάν μετανιώνει γι’ αυτό που είπε. Η Έλενα ξαναγυρίζει προς το μέρος του. Το πρόσωπο της έχει μια παγωμένη έκφραση. ΕΛΕΝΑΛοιπόν, νεαρέ, μιας κι επιμένεις τόσο να μιλή-σουμε κάπου αλλού, έχω να σου κάνω μια πρόταση. Παρακάτω βρίσκεται μια γέφυρα. Εγώ θα τρέχω με τριάντα χιλιόμετρα, όχι παραπάνω. Αν μείνεις πίσω, μ’ αφήνεις ήσυχη. Αν φτάσεις πρώτος στη γέφυρα θα… θα μιλήσουμε όπου και όπως θέλεις…Λοιπόν;Ο Ιβάν δείχνει να μην συμφωνεί. Η Έλενα μπαίνει στο αυτοκίνητο.ΙΒΑΝ(με ανησυχία)Περιμένετε!Η Έλενα γυρίζει προς το μέρος του.ΙΒΑΝ (συν.)Σύμφωνοι.ΕΛΕΝΑΕπαναλαμβάνω. Αν μείνεις πίσω δεν θα με ξαναενοχλήσεις. Το υπόσχεσαι;ΙΒΑΝΝαι…Η Έλενα ξεκινά. Μαζί κι ο Ιβάν.

ΕΞ. ΔΡΟΜΟΙ – ΗΜΕΡΑ

Ο Ιβάν με δυνατές πεταλιές τρέχει πίσω από το αυτοκίνητο της Έλενας.Σε μια στροφή μόλις που αποφεύγει ένα πεζό που διασχίζει τρέχοντας το δρόμο.Η Έλενα τον παρακολουθεί μέσα από τους καθρέπτες. Το κοντέρ δείχνει τριάντα.Ο Ιβάν κρατά σταθερή την απόσταση.Η Έλενα πατά ελαφρά ο γκάζι. Το κοντέρ πάει στα σαράντα. Η απόσταση μεταξύ τους αρχίζει να μεγαλώνει.Βλέπουμε μια όμορφη, πέτρινη γέφυρα. Τη γέφυρα.Έπειτα από μια στροφή, η Έλενα ανεβάζει ταχύτητα και πατά κι άλλο το γκάζι. Το κοντέρ δείχνει εξήντα, εβδομήντα, ογδόντα… Ο Ιβάν, που έχει μείνει πίσω, γυρίζει τα πετάλια απεγνωσμένα, μ’ όλη του τη δύναμη. Προσπαθώντας να κόψει δρόμο, στρίβει με ταχύτητα σε ένα πάρκο. Η Έλενα φτάνει γρήγορα και περνά πρώτη την πέτρινη γέφυρα. Ο Ιβάν, καταϊδρωμένος και με το πρόσωπο του παραμορφωμένο από την υπερένταση, ποδηλατεί μ’ όλες του τις δυνάμεις. Σταδιακά όλοι οι ήχοι υποχωρούν κι απομένει μόνον η ανάσα του. Σ’ ένα δρόμο, κοντά στη γέφυρα, το αυτοκίνητο της Έλενας αρχίζει να χαμηλώνει ταχύτητα ώσπου σταματά. Σκεφτική, έχει τα χέρια της στο τιμόνι. Πάει να ξεκινήσει. Αλλάζει γνώμη. Συνεχίζει να ακούγεται μόνον η ανάσα του Ιβάν. Ο Ιβάν, με ταχύτητα πλησιάζει στη γέφυρα. Από την αντίθετη πλευρά έρχονται τρεις νεαροί με ρόλερς. Λίγο πριν διασταυρωθούν, ένας απ’ αυτούς πηδά στον αέρα εκτελώντας μια επικίνδυνη φιγούρα. Ο Ιβάν φρενάρει. Ο ήχος της ανάσας του κόβεται απότομα κι επανέρχονται οι ρεαλιστικοί ήχοι.Η ρόδα του ποδηλάτου του χτυπά με δύναμη στο κιγκλίδωμα της γέφυρας, ο Ιβάν εκτινάσσεται, περνά πάνω από το κιγκλίδωμα και πέφτει στα νερά του ποταμού. Η Έλενα βγαίνει από το αυτοκίνητο και κατευθύνεται με γρήγορα βήματα προς τη γέφυρα.

ΕΞ. ΓΕΦΥΡΑ – ΗΜΕΡΑ

Η Έλενα φτάνει στη γέφυρα. Στο ποτάμι βλέπει να επιπλέουν το σακίδιο και τα γράμματα του Ιβάν. Αναστατωμένη, αρχίζει να τον ψάχνει. Ο Ιβάν δεν φαίνεται πουθενά. Διασχίζει το δρόμο και περνά στην άλλη πλευρά της γέφυρας. Τον βλέπει πιο πέρα. Σώο, να κολυμπά αργά προς την τσιμεντένια όχθη του ποταμού.Πιάνεται από μια σιδερένια σκάλα και σιγά-σιγά ανεβαίνει στο δρόμο. Η Έλενα τον παρακολουθεί ανακουφισμένη.Αυτός πηδώντας στο πεζοδρόμιο τινάζει τα νερά από τα ρούχα. Κατόπιν γυρίζει αργά προς τη γέφυρα. Τα βλέμματα τους συναντιούνται. Μένουν να κοιτάζονται.Τα νερά του ποταμού Μοσχοβίτη παίρνουν μαζί τους τα γράμματα.